Dag 2: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 2: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 2: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 April 2017 | Finland, Turku

Dag 2:

Deze ochtend mochten we uitslapen tot een uurtje of 10. We hadden namelijk om 12 uur een afspraak met Klaus. Rond 10 uur werd iedereen langzaam wakker en gingen we met z’n alle in de keuken ontbijten. Nadat iedereen ontbijt op had en omgekleed was, was het zo opeens 12 uur.

We hadden beneden bij de ingang afgesproken met Klaus. Na een kwartier te hebben gewacht was er nog steeds geen Klaus te bekennen. Karin heeft toen 2 keer Klaus proberen te bellen maar hij nam maar niet op, toen hebben we maar een whatsappje naar hem gestuurd dat we al naar de markt waren en naar de shopping mall. Eenmaal bij de markt aan te zijn gekomen had Karin eindelijk iemand aan de telefoon, het was alleen niet Klaus zelf maar zijn vrouw, die vertelde ons dat hij er aan zou komen maar dat hun afspraak een beetje was uitgelopen. Dit was voor ons nog een goed moment om dus een kijkje te nemen in de shopping mall. Met z’n alle naar binnen en hop gelijk de Flying tyger in.

Rond 1 uur was Klaus er dan toch echt, samen zijn we naar buiten gelopen omdat we met Klaus onze buskaart wouden gaan regelen. Eenmaal aangekomen bij het verkooppunt van de buskaarten bleek het dicht te zijn. (blijkbaar was dit vorig jaar ook al zo, met de andere meiden die toen waren gegaan) Toen we er dus achter kwamen dat hij dicht was, zijn we naar het opstap punt gelopen waar we morgen de bus moeten pakken.

Bij die opstap plaats hebben we een hele tijd in de frisse koude wind met strak blauwe lucht stil gegaan en hebben we allerlei informatie gekregen over onze cruise die we gaan doen van dinsdag avond tot donder ochtend. Ondertussen tijdens alle uitleg begon het ook nog uit het niets opeens te sneeuwen, iedereen zag toen opeens wit hihi.

Na de uitleg heeft Klaus Zoë en mij mee genomen met de auto om langs te gaan bij zijn eigen kinderdagverblijf en bij het kinderdagverblijf waar ik en Zoë zitten. Ik was namelijk nog niet helemaal overtuigd over de plek, ik wou het eerst zien voordat ik ja of nee zei. Toen we daar van terug waren rond half 3 was het tijd om wat te eten. We hadden met Klaus weer rond kwart voor 4 afgesproken, dus even tijd voor ons zelf.
Toen het eenmaal kwart voor 4 was geweest was Klaus alweer nergens te bekennen, dus toen heb ik Karin maar gebeld of zij al iets van hem had gehoord of niet. Zij had ook nog niks van hem gehoord en zo hem wel even appen. Ondertussen bleef de tijd maar verder gaan en was het ondertussen al 5 uur. Toen belde Karin mij om te vertellen dat ze ondertussen samen met Klaus onze cruise had geregeld en had geboekt! Wij vonden het wel jammer dat wij hier niet van op de hoogte waren gesteld maarja..... Klaus is een beetje chaotisch.

Naderhand is Karin nog samen met Merel langs geweest om ons wat informatie te geven over de cruise, en wat bleek onze cruise koste geen 80 euro meer maar 32.50!!! hier zijn wij als studenten heel blij mee! .
’s Avonds hebben Anouk en Fenna samen in de keuken spaghetti voor ons gemaakt en hebben we dat met z’n alle heerlijk van gegeten. Na het eten hebben we nog met z’n alle een avondwandeling van anderhalf uur gemaakt langs de kerk en rivier. En daarna hebben we nog bij het appartement van Karin en Merel nog wat gesnackt en wat gedronken.

Morgen beginnen we met onze eerste stagedag!

Good night!

• 24 April 2017 - 18:53