Dag 9: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 9: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 9: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 9:

Ook deze dag konden we weer lekker uitslapen. Hier hebben we dan ook zeker gebruik van gemaakt. Rond half 11 kwamen de meesten pas uit hun bed. Die waren namelijk de avond/nacht ervoor weer uit geweest. Toen iedereen uit bed was hebben we samen met z'n alle ontbeten. We hebben namelijk afgesproken om op zondag samen te ontbijten, gewoon voor de gezelligheid en het contact tussen iedereen.

Na het ontbijt kwamen Carlijn en Inge langs en die gingen samen met Zoë, Fenna en Anouk een taartje eten bij de grote supermarkt. Daar zit blijkbaar ook een restaurant in. We hadden afgesproken dat we daarna dan met z'n drieën boodschappen gingen doen bij de Lidl

Na 2,5 uur te hebben gewacht vond ik het onderhand wel heel lang duren voor alleen een taartje te eten. Toen heb ik Anouk maar een berichtje gestuurd met hoever ze waren. In de tussentijd dat ik daarop wachtte, heb ik mijn eigen administratie bijgewerkt van de uitgaves die ik hier al heb gemaakt in Turku en in Stockholm. Dat was nog een heel gedoe, dan had ik weer geld teveel en toen weer geld te weinig. Uiteindelijk klopte het wel en kreeg ik toevallig ook een berichtje van Anouk terug dat ze vertrokken naar de bus. Ik heb toen snel alle tassen en het koffertje bij elkaar gepakt en ben langzaam naar de Lidl gaan lopen.

Bij de Lidl aangekomen waren Fenna en Anouk alvast begonnen met de boodschappen. Ons hele karretje (wat een klein karretje was) lag helemaal vol. Maar ja ook niet gek voor drie dagen avond eten voor 5 personen. Toen we alles hadden afgerekend moesten we ook nog alles meekrijgen. Gelukkig hadden we het koffertje voor de zware pakken drinken en andere extra tassen voor de andere boodschappen. Alle tassen bij elkaar was best zwaar, elke keer een berg op is dan best vermoeiend.

Thuis aangekomen hebben Zoë en ik de boodschappen samen opgeruimd en zijn Fenna en Anouk hun was gaan doen. Toen ze daar mee klaar waren zijn we samen met Carlijn en Fenna gaan eten bij de hesburger. Dit omdat het hun laatste avond hier in Finland was, en we die daarom wel gezellig af wilden sluiten.

Rond kwart voor 6 zijn Zoë, Fenna, Anouk en ik naar een plek gelopen waar alle mensen vanuit Turku ook naar toe liepen. We hadden namelijk van stage gehoord dat ze om 6 uur dingen vertellen en dat ze dan allemaal hun witte hoedje opzetten en dan begint voor hun het vappu feest. Wij zijn hier natuurlijk naar gaan kijken. Heel de straat stond vanaf de top tot aan onder aan de berg vol met mensen die voor ons doen rare broeken aan hadden en allemaal een wit hoedje op hadden. Eerst stond er iemand een preek te houden boven op de berg en rond de klok van 6 uur ging iedereen met zijn witte petje wapperen en zetten hem daarna op. Toen was het klaar en vlogen de kurk doppen om je oren, iedereen begon te drinken en feest te vieren. Dit is ook de reden waarom iedereen op maandag vrij is.

' savonds zijn Carlijn en Inge nog langs geweest en toen was het best druk op mijn kamer met al die meiden bij elkaar. Het duurde toen ook best lang voordat ik rustig kon gaan slapen. Maar ja uiteindelijk na 5 keer te hebben gezegd kom we gaan, zijn ze uiteindelijk naar hun eigen appartement gegaan. Toen konden wij ook heerlijk gaan slapen.

Morgen weer een dagje vrij! Benieuwd wat we dan gaan doen? Lees dan vooral het volgende verslag van dag 10.

Good night!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2017

Dag 22: Turku

17 Mei 2017

Dag 21: Turku

16 Mei 2017

Dag 20: Turku

13 Mei 2017

Dag 19: Turku

13 Mei 2017

Dag 18: Turku
Ilse

Actief sinds 22 April 2017
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 5114

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: