Dag 10: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 10: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 10: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 10:

Vandaag hadden we weer een extra dagje vrij. Aangezien onze biologische klok ook af gaat, waren we allemaal rond 8 uur wakker. De meeste zijn blijven liggen tot een uurtje of 10. Daarna zijn we er toch allemaal uit gegaan en hebben we rustig op ons gemakje ontbeten. ‘ Sochtends hebben Fenna en Anouk, Carlijn en Inge nog uitgezwaaid want die gingen weer naar huis.

Toen iedereen zo ongeveer was aangekleed, ging de helft nog gauw even de was doen en vragen of er vandaag wel bussen reden i.v.m. het feest (vappu). Toen we wisten dat de bussen reden konden we een beetje gaan kijken wat we wilden gaan doen. Afgelopen vrijdag waren Zoë en ik samen met de kinderen naar het strandje geweest, en dit vonden we eigenlijk ook wel leuk om vandaag te gaan doen. Het was tenslotte toch super weer.

Nadat iedereen alle spullen had gepakt zijn we naar de bus vertrokken. Daar moesten we nog even wachten op bus 8 naar Ruissalo. Na even gewacht te hebben mochten we in de bus en hadden we een bus ritje van een half uurtje. Onderweg hadden we super mooi uitzicht over verschillende weilanden en een botanische tuin. Bij aankomst moesten we nog een kleine 500 meter lopen naar het strandje. Echter zijn we bij het strandje waar het zand ligt en wat wij bedoelde niet eens geweest. We zijn afgeslagen naar een steiger waar we nog mooier uitzicht hadden en waar ik nog mooiere foto’s kon maken.

Terwijl de rest bij het bankje op de steiger zat te genieten van de zon en het uitzicht, zag ik op een afstandje een mooie zwaan in het water zwemmen. Op dit moment was ik heel blij dat ik er toch voor had gekozen om mijn camera mee te nemen. Kon ik als nog dit mooie uitzicht en de mooie zwanen op de foto zetten. Ik wist van afgelopen vrijdag dat er op deze plek eigenlijk 2 zwanen moeten zijn, maar ik zag de 2e nergens. Toen ben ik maar terug gelopen naar de rest, en mee dat ik tegen hun vertelde dat ik de 2e zwaan miste kwam hij via de andere kant aangezwommen.

Natuurlijk heb ik van deze zwaan ook wat mooie foto’s gemaakt. Met mijn camera heb ik toen de zwaan gevolgd naar de andere zwaan. Helaas wat dat net te ver weg voor mijn camera. Fenna stelde toen voor om mee te lopen naar de andere kant van het water. Uiteindelijk zijn we met z’n alle naar de andere kant gelopen zodat ik mooie foto’s kon maken van alle 2 de zwanen.

Toen ik die zwanen er genoeg op had staan zijn we verder gaan lopen naar de rotsen toe. Op een stukje rots wat omheind was met water zagen we een moeder met haar zoontje zitten, en toen we beter keken hadden ze de poes ook mee de rots op genomen. Ze hadden een over stap steentje waardoor ze er vanaf konden komen. Het was wel een raar gezicht zo een poes op een rots met water er om heen.

Nadat we dat hadden gezien zijn we verder gelopen over de rotsen. Op de hoogste rots die ik kon vinden ben ik toen samen met Jasper gaan zitten, de andere meiden waren we namelijk kwijt, die waren ergens blijven hangen bij een ander plekje. Boven op die rots hebben heerlijk zitten genieten van het uitzicht en de voorbij varende bootjes en suppende mensen op het water. Na een tijdje zijn we van de rotsen af gegaan en naar de rest gegaan, die zaten een stukje terug op een rots heerlijk te genieten van het zonnetje.

Na een tijdje zijn we met z’n alle een stukje terug gelopen naar het water en naar een ander stukje steiger, hier hebben we nog gezellig met z’n alle een uurtje gezeten en steentjes gezocht en grotere stenen in het water gegooid. Hier hadden we allemaal best veel plezier van.

Toen we er allemaal wel een beetje genoeg van hadden, zijn we terug gegaan naar de bus. Onderweg zijn Fenna, Anouk, Zoë en ik nog uitgestapt bij een botanische tuin. Alleen hier was niet veel interessants te zien want hier staat eigenlijk nog niks in bloei, net zoals in Nederland nu. Toen hadden we besloten om binnen in het restaurant een ijsje te gaan halen, omdat het zo’n lekker weer was en we een vrij dagje hadden vanwege het feest. Na dit hebben we nog een kwartier op de bus moeten wachten om naar huis te gaan.

Eenmaal aangekomen bij het appartement zijn Fenna en ik gaan koken, dit keer zelf gemaakte frietjes, met bloemkool en een lapje vlees. Want ja de restjes moeten ook op, sunt om weg te gooien. ’s Avonds na het eten waren we allemaal zo moe van deze dag, dat we ’s avonds op bed zijn geploft en er eigenlijk niet meer af zijn gekomen. We zijn voor ons doen vroeg naar bed gegaan omdat we na een lang weekend eindelijk weer naar stage mochten gaan.

Good night!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2017

Dag 22: Turku

17 Mei 2017

Dag 21: Turku

16 Mei 2017

Dag 20: Turku

13 Mei 2017

Dag 19: Turku

13 Mei 2017

Dag 18: Turku
Ilse

Actief sinds 22 April 2017
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: