Dag 18: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 18: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 18: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 18:

Vandaag weer een dagje stage, hup ons bed uit en snel aankleden maar. Toen zijn we weer met z’n alle naar de bus gelopen en mee dat we aankwamen stond de bus van mij en Zoey al klaar, dat was fijn, konden we gelijk instappen. Na 10 minuutjes in de bus te hebben gezeten kwamen we weer aan op onze stageplaats. En alweer 20 minuten te vroeg.

Toen we daar aankwamen mocht Zoey na een half uur al naar de special need groep, dit vond ik best spannend want nu was ik voor de eerste keer alleen op de groep. Gelukkig ging het allemaal goed en kwam ik goed uit mijn worden in het Engels. Toen Zoey weg was mocht ik er bij gaan zitten terwijl een paar kinderen hun ontbijt kregen.

Na het ontbijt moesten sommige kinderen hun Moederdag cadeau nog afmaken, hier mocht ik ze weer bij helpen. Met handen en voeten werk en het aan ze voordoen, snapte ze allemaal wat de bedoeling was. Het was mooi om te zien hoe al de kinderen verschillend hun getekende handje uitknipte, de ene had er veel moeite mee en de andere had er weer een slimme manier voor om het voor haarzelf makkelijker te maken. Toen alle kindje waren geweest, waren we weer een uurtje verder. Heerlijk een uurtje in de warmte, daar zeg ik geen nee tegen haha.

Toen alles in de envelop was gedaan en opgeruimd was, mocht ik buiten mee gaan helpen. Omdat vanmiddag het toneelstukje is, moesten er nog een aantal voorbereidingen gedaan worden. Er moesten nog 3 grote groenen zeilen op gehangen worden en sommige spulletjes moesten nog klaargezet worden, hier mocht ik mee helpen, terwijl de kinderen lekker aan het spelen waren.

Nadat alles zover mogelijk was opgebouwd mocht ik even lekker gaan spelen met de kindjes. Gezellig met ze in de zandbak of op de schommel heen en weer schommelen. Na het buitenspelen was het weer tijd voor de lunch, ik had van te voren het vuur al aan mogen maken, zodat het binnen lekker warm werd. Mijn collega had de placemats en het bestek met een beker erbij al klaar gezet. Ik mocht overal nog een stukje brood klaar leggen met een klontje boter erop, de kinderen smeren zelf dat hun boter verder uit op hun stukje brood.

Rond 12 uur kwam Zoey weer terug van haar dagje op de special need groep. We mochten vandaag alle 2 om 12 uur al naar huis, omdat we ’s middags nog terug kwamen voor het toneelstukje. Eenmaal thuis aangekomen hebben we gezellig met z’n 2e geluncht. Daarna ben ik op bed een middag dutje gaan doen, want afgelopen nacht had ik heel slecht geslapen, zeg eerder maar bijna niet. Toen vloog de tijd dus zo voorbij.

Rond kwart over 3 liepen Zoey en ik dus weer terug naar de bussen om terug te gaan naar stage. Daar aangekomen was heel het decor al opgezet en bijna alle kindjes waren binnen al verkleed. Een aantal kinderen die ’s middags naar huis waren gegaan kwamen er nu speciaal voor terug. Die werden ook nog gauw verkleed. Een van onze collega’s had aan mij gevraagd of ik met hun mini ipad foto’s en video’s wou maken van het toneelstukje.

Toen alle ouders aanwezig waren en klaar zaten op de bankjes en stoelen, was het zo ver. Het toneelstukje kan beginnen! Onze collega’s hadden zichzelf ook verkleed als prinsessen. Alle kinderen kwamen in een rijtje aan gelopen naar het podium. Ze waren allemaal even heel verlegen omdat daar opeens alle papa’s en mama’s zaten.

Toen ze allemaal klaar stonden begon het toneelstukje, ze begonnen met de liedjes en daar kregen ze een groot applaus voor. Daarna hadden ze nog een liedje wat bij het toneelstukje hoorde, in het toneelstukje zaten 3 ridders op een stokpaard en een heks en een draak, en nog wat figuren waarvan wij niet wisten wat ze waren. Na het toneelstukje zongen ze nog een paar andere liedjes en toen was het toneelstukje al weer afgelopen. In de tussentijd heb ik veel foto’s en filmpjes van de kinderen gemaakt, die onze collega dan naderhand naar de ouders doorstuurt.

Toen het toneelstukje klaar was kregen alle kinderen nog een ijsje, en dit keer kregen wij er ook in. Maar mee dat we die op hadden begon het te sneeuwen haha. Snel alle verkleed kleren opruimen en de andere attributen en toen begon het dus nog harder te sneeuwen. Onderweg naar huis waren onze mutsen niet meer grijs maar helemaal wit, zo hard sneeuwde het. Ik vond het alleen maar leuk hihi.

Morgen weer een nieuwe dag!

Good night!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2017

Dag 22: Turku

17 Mei 2017

Dag 21: Turku

16 Mei 2017

Dag 20: Turku

13 Mei 2017

Dag 19: Turku

13 Mei 2017

Dag 18: Turku
Ilse

Actief sinds 22 April 2017
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 5101

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: