Dag 6: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 6: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 6: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 April 2017 | Finland, Turku

Vervolg dag 5:

Rond 2 uur ’s nachts werden Anouk en ik wakker van een hard vervelend geluid op de boot. Het leek net of dat de boot langs een rots wand schuurde. We weten nog steeds niet wat het geluid was maar eng was het zeker, naderhand zijn we gelukkig wel weer in slaap gevallen, want onze wekker ging weer om 6 uur. En we konden deze nacht ook maar 1 uur korter slapen omdat we weer in een andere tijdszone kwamen.

Dag 6:

Ook deze ochtend stonden we weer heel vroeg op. Zo konden we op tijd onze spullen pakken en daarna nog genieten van het uitzicht op het dek. Vanaf het moment dat wij op het dek stonden, tot dat we in de haven waren duurde ongeveer een half uurtje. We hadden een heerlijk zonnetje met strak blauwe lucht, de vogels vlogen rond. Dit was heerlijk wakker worden!

Toen we aan wal waren gekomen was het toch echt tijd om afscheid te gaan nemen van Karin en Merel. Die gingen helaas weer naar huis. Ook dit afscheid was niet leuk! Daar ging het vertrouwde gevoel. Maar ja oud en wijs genoeg om het zelf te kunnen, en we zijn toch met z’n 5e dus dat moet allemaal goed komen. Toen Karin en Merel echt weg waren zijn wij snel in de bus gestapt op weg naar het centrum. Daar zijn we snel uitgestapt en zo snel als we nog konden zijn we naar ons appartement gelopen.

Mee dat we daar aankwamen hebben we al onze spullen neergekwakt en hebben we allemaal ontbeten. Na ons ontbijt zijn we allemaal in ons bed gaan liggen en hebben we allemaal 2 ½ uur geslapen.
Na het ochtend dutje hebben we geluncht en zijn Zoë en Fenna boodschappen gaan doen. In die tussen tijd heb ik gezellig met Noor gevideobeld. Toch handig dat dit zo kan als je ze een maand moet missen allemaal. Na het videobellen heb ik met de meiden de vele boodschappen opgeruimd en zijn we allemaal weer op bed gekwakt en hebben we niet veel meer gedaan, iedereen is op zijn laptop bezig geweest met films kijken of dagboekjes schrijven.

’S Avonds kwamen de meiden die vorig jaar naar Finland zijn geweest op bezoek geweest. Ze bleven ook gelijk een hapje met ons mee eten, dus onze keuken was opeens heel klein om met 7 man avond te eten. Maar het is allemaal goed gegaan.
Na het eten ben ik weer achter mijn laptop gegaan en ben ik verder gaan schrijven aan mijn dagboek, want ja als je er eenmaal aan begint moet je het ook afmaken vind ik.

’S Avonds zijn we nog met alle meiden op pad geweest met de bus om bij een winkel een lekker taartje te halen. Dit hadden de meiden van vorig jaar op en ze vonden dat wij het moesten proeven. Daar eenmaal aan te zijn gekomen, was het taartje er helaas niet, dus hebben we met z’n alle iets anders op gegeten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan met de bus en zijn we allemaal in bed ons dagboekje gaan schrijven. Toen iedereen dat klaar had zijn we gaan slapen want morgen moeten we weer op 6 uur op.

Good night!

• 28 April 2017 - 09:34

Léonie:

hey Ilse,

zo te lezen heb je het goed naar je zin! Wat hebben jullie al veel ondernomen en wat fijn dat het zo gezellig is. Leuk om via jouw verhalen een beetje mee te krijgen wat je daar mee maakt. Veel plezier! groetjes Léonie