Dag 12: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 12: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 12: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 12:

Vandaag moesten we weer om acht uur beginnen. Rond tien over 7 lopen wij altijd naar de bus, en als we daar dan aankomen hoeven we vaak maar 1 minuutje te wachten voordat de bus er is. We kunnen namelijk uit 2 bussen kiezen om naar stage te gaan. Toen we in onze bus konden, kwamen we na ongeveer 10 minuutjes al aan bij onze stageplaats. Hierdoor zijn we eigenlijk altijd een kwartier te vroeg op z'n minst.

Op stage aangekomen mochten we weer bij het ontbijt erbij zitten. Nadat de kindjes hun ontbijt op hadden mochten ze weer buiten gaan spelen. Om de beurt mocht een kindje binnen in de Kota samen met Zoey een moederdagkadootje gaan maken. Ik mocht in de tussentijd de potjes van de bellenblaas gaan bijvullen. Toen alle potjes waren gevuld plakte letterlijk alles aan elkaar van het plakkerige bellenblaas spul.

Toen sommige kindjes een moederdagkadootje hadden gemaakt, mocht ik in de tussentijd de lunch klaar maken. Dit keer aten we weer buiten vanwege het lekkere weer. Op elke tafel mocht ik dan een beker, servetje en bestek neerleggen. Daarna mocht ik in alle beker wat melk inschenken. In de tussentijd was mijn collega al de bakjes aan het vullen met de lunch, ook die mocht ik dan op tafel zetten. Toen alles klaar stond moest ik eerst nog met de kinderen handjes gaan wassen, en daarna mochten ze allemaal aan tafel gaan zitten. Als elke kindje dan zit zingen ze nog een bepaald liedje en maken ze daar gebaren bij. Ondertussen kan ik de gebaren al een beetje meedoen.

Na het eten krijgen alle kinderen altijd een pilletje wat goed is voor hun tanden. Als ze deze dan op hadden, mochten ze naar de Kota gaan om daar weer een bladzijde te gaan kleuren van hun kleurboek. Elke dag kleuren ze namelijk in hun kleurboek om hun motoriek te stimuleren. Ik mocht vandaag van mijn collega allen in de Kota zijn met de kinderen en hun kleurboek. Alleen het lastige was dat de kinderen dingen bij hun kleurplaatjes wouden schrijven, dus ze vroeger elke keer in het Fins aan mij of ik dat wou doen, maar ik verstond er niks van. Toen ben ik gauw mijn collega gaan halen om te vragen of zij de kinderen wou helpen want ik begreep ze niet. Als ze klaar waren met kleuren mochten ze nog even verder gaan spelen. Toen iedereen klaar was met kleuren, was het tijd om naar bed te gaan.

Terwijl de kinderen naar bed gingen kregen wij een opdracht van onze collega. We mochten de zandbakrand schoon gaan maken en dan gaan schuren en daarna zwart gaan verven. We begonnen dus met het schoonvegen van de rand. Daarna kregen we terpentine waar we water bij moesten voegen, daar moesten we de rand ook nog een keer mee schoonmaken. Toen we alles hadden schoongemaakt hadden we geluk dat de zon scheen. We moesten toen een half uurtje wachten voordat dat was opgedroogd, in die tussentijd hebben we ons zelf prima vermaakt met de schommel haha. Na dat half uurtje zijn we aan de slag gegaan met de verf. Toen we de verf aanbrachten vonden we het niet echt op zwart lijken, maar meer op donker blauw. Hmm.... Achja het zal wel goed zijn want niemand komt ook kijken hoe het gaat enzo.

Toen we alles geverfd hadden, kwam er een vader van een van de kindjes ons hout wat kleiner hakken. Hierbij heeft Zoey geholpen om het op te ruimen. In de tussentijd mocht ik met mijn collega de middag snack klaarmaken, want ondertussen waren alle kinderen ook weer wakker.

Toen ze allemaal hun snack op hadden, mocht ik ze weer zo'n pilletje voor hun tanden geven. Daarna mocht ik ook een keer met ze het moederdagkadootje gaan maken. Door middel van handen en voeten werk wisten ze precies wat de bedoeling was en konden ze een prachtig kadootje maken. Toen dat klaar was mochten we naar huis gaan, we hadden vandaag namelijk een uurtje langer gewerkt, tot drie uur dit keer. Daarom mogen we morgen om 1 uur al lekker naar huis.

Omdat we vandaag wat later thuis waren als normaal, heb ik ‘s middags nog even een wasje gedraaid en heb ik daarna niet veel meer gedaan tot het avond eten. Het was namelijk onze taak om vandaag te koken. Na het avond eten hebben we met z’n drieën nog wat afleveringen van penoza gekeken. Daarna zijn we allemaal gaan slapen.

Good night!

  • 06 Mei 2017 - 21:52

    Paul:

    hoi schat, ik geniet elke keer als ik jouw enthousiaste verhalen lees. Hopelijk blijft dat gevoel de komende tijd ook uit jouw verhalen spreken. Het lijkt me een geweldige ervaring!
    Doe de rest de hartelijke groeten en wens ze veel succes. Met de stage, de vrije tijd en met elkaar! Tot gauw.
    ;-)

    Papa

  • 06 Mei 2017 - 21:52

    Paul:

    hoi schat, ik geniet elke keer als ik jouw enthousiaste verhalen lees. Hopelijk blijft dat gevoel de komende tijd ook uit jouw verhalen spreken. Het lijkt me een geweldige ervaring!
    Doe de rest de hartelijke groeten en wens ze veel succes. Met de stage, de vrije tijd en met elkaar! Tot gauw.
    ;-)

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2017

Dag 22: Turku

17 Mei 2017

Dag 21: Turku

16 Mei 2017

Dag 20: Turku

13 Mei 2017

Dag 19: Turku

13 Mei 2017

Dag 18: Turku
Ilse

Actief sinds 22 April 2017
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 5138

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: