Dag 4: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 4: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 4: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 April 2017 | Finland, Turku

Dag 4:
Vanochtend ging om half 7 weer de wekker. Nadat we ontbijt op hadden en onze spullen hadden gepakt, was het tijd om naar de bus te gaan om voor de eerste keer een hele dag stage te lopen. Het enigste wat we niet goed wisten was welke bus we moesten nemen. Ons was namelijk vertelt dat we bus 2a of bus 2b konden pakken, alleen er was niet verteld aan welke kant we moesten staan.

We zijn uiteindelijk aan de overkant van wat we stonden ingestapt in bus 2a. Onderweg begon het steeds harder te sneeuwen en we wisten niet goed waar we moesten uitstappen. Toen dachten we een herkenningspuntje te zien, dus zijn we daar uitgestapt. Eenmaal uitgestapt gingen we lopen naar waar we dachten heen te moeten lopen, alleen er kwam maar geen herkenningspunt van ons kinderdagverblijf. Toen zijn we maar gaan rondlopen en aan mensen met gebrekkig Engelse taal gaan vragen of ze wisten waar het was. We werden door iedereen van hot naar her gestuurd maar we kwamen maar niet aan bij ons kinderdagverblijf. Na anderhalf uur in de sneeuw te hebben rondgebanjerd en het niet hebben kunnen vinden, zijn we op zoek gegaan naar een bus die ons terug kon brengen naar de markt van Turku, alleen elke keer als we het aan de buschauffeurs vroegen konden ze geen Engels en wisten wij het ook niet. Op het laatste hebben we een mevrouw aangesproken en die wees ons naar de goede bushalte waar we mee naar de markt van Turku konden gaan.

Eenmaal aangekomen op de markt zijn we gelijk naar het appartement van Karin gegaan en uitleg gegeven van wat er is gebeurt. Ondertussen waren we al 2 uur te laat bij het kinderdagverblijf. Karin heeft voor ons toen contact gezocht met Klaus en die vertelde ons dat we bus 2 moesten hebben. Toen zijn Zoë en ik naar het loket van de buskaarten gelopen en hebben we daar gevraagd aan welke kant we moesten staan voor de juiste bus. Uiteindelijk hadden we dus de juiste bus en zijn we 2,5 uur te laat aangekomen bij het kinderdagverblijf, alleen ze vonden het niet erg en om 1 uur mochten we weer naar huis gaan, met de juiste bus!

Eenmaal thuis aangekomen hebben we onze natte spullen uitgehangen en hebben we wat gegeten en daarna hebben we een middag je rustig aan gedaan. Om kwart voor 5 zijn Anouk en ik begonnen met het avond eten. Vanavond stond er een nachoschotel op het menu. Iedereen vond het gelukkig lekker. Na het avond eten hebben we allemaal onze tas weer ingepakt want over een uur (7 uur) gaan we naar de haven om op onze cruise boot te stappen, waar we verblijven tot donderdag ochtend.

Op naar Stockholm!!

Good night!