Dag 16: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 16: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 16: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 16:

Vandaag mochten we weer uitslapen. Joehoe!

Rond 1 uur was iedereen wakker, hadden we ontbeten en waren we al aangekleed. Daarna moesten we nog gaan besluiten wat we wouden gaan doen. Ik wou nog heel graag naar het kleine miniatuur dorpje waar we eigenlijk gisteren avond heen zouden gaan, maar er niet heen waren geweest omdat het toen al donker was toen we de grote supermarkt uit kwamen. Iedereen was het er wel mee eens om daar mee naar toe te gaan. Nou ja iedereen, alle meiden in ieder geval, want Jasper bleef thuis. Maar alleen naar dat kleine miniatuur dorpje gaan vonden we een beetje weinig, dus er moest nog wat verzonnen worden. Toen kwam Zoey met het idee om op onze bus passen te kijken, daar staan namelijk een aantal plaatjes op waar we met onze buskaart zo naar toe kunnen. Op de buskaart stonden 5 verschillende plaatsen. 2 daarvan hadden we er al gehad, dus gingen we kijken wat er nog over bleef, uiteindelijk besloten we om naar kaarina te gaan.

Toen zijn we maar op pad gegaan. Maar we moesten eerst nog even naar de grote supermarkt van gisterenavond, want 2 meiden moesten daar nog wat halen. Daar te zijn geweest zijn we naar het miniatuur dorpje gelopen, dat zat namelijk 2 minuten lopen verder op. Bij het dorpje aan te zijn gekomen bleek het dus dat kinderen daar kunnen rond fietsen en steppen, ze hebben bij die huisjes een hele weg aangelegd met een zebrapad en rotonde en zelfs met stoplichten, erg leuk om te zien dat er op zo’n manier ook aan de kinderen gedacht wordt.

Na een kwartiertje in het ‘dorpje’ te hebben rond gelopen en foto’s te hebben gemaakt voor Evelien, zijn we terug gelopen naar de bushalte, want daar kwam als het goed is de bus naar Kaarina. Bij de halte te zijn aangekomen klopte het inderdaad dat daar de bus zou komen. Hij zou rond kwart voor 3 komen, alleen ik had bij de maandag tot vrijdag kolom gekeken terwijl het zondag was, hier kwam ik pas achter toen we het idee hadden dat de bus maar niet kwam opdagen. Toen ik dus goed keek moesten we alsnog een half uur wachten, en we zaten er al zo lang in de kou. Hier wouden wij dus niet op wachten en zijn we dus in de eerste de beste bus gestapt die langskwam. Bij de laatste stop van deze bus kwamen we uit bij (waarschijnlijk) een bejaarden tehuis en bos met een speeltuin. Zoey en Anouk gingen daar toen in en Fenna en ik zijn weer terug de bus in gegaan. Terug naar huis.

Op de heenweg hadden we al opgemerkt dat er allemaal kinderen en mensen in uniform rond liepen te marcheren met muziek instrumenten en vlaggen, dit was leuk om te zien. Toen Fenna en ik dus terug naar huis gingen kwamen we ze dus weer tegen en toen zijn we maar een paar haltes eerder uitgestapt om er naar te gaan kijken. We wisten allebei niet waar voor het was. Het was in ieder geval interessant en leuk om naar te kijken.

Nadat dat allemaal voorbij was en wij weer normaal over de stoep konden lopen, zijn we even snel naar de Lidl gegaan om een paar boodschapjes te doen, daarna zijn we de markt over gelopen richting het winkelcentrum, daar zijn we naar binnen gegaan en op zoek gegaan naar de H&M. Hier hebben we heerlijk rond geneusd en dit keer kwam ik wel met kleding naar buiten. Daarna zijn we nog een ander leuk kleding winkeltje ingelopen en ook daar vond ik een leuk shirtje die met mij mee naar huis ging hihi.

Daarna zijn we weer naar huis gegaan en ’s avonds zijn we gezellig met z’n alle ergens een pizza of kebab gaan eten.

Good night!

• 11 Mei 2017 - 20:35

Els:

Leuke verhaal Ilse! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Een hele mooie ervaring voor je, geniet er nog van! ;)