Dag 15: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu Dag 15: Turku - Reisverslag uit Turku, Finland van Ilse Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 15: Turku

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Mei 2017 | Finland, Turku

Dag 15:

Jaaaa! het is weer weekend, dat betekent uitslapen! Rond de klok van 10 uur werden de meeste ongeveer wakker. Na rustig op te zijn gestaan was het wel tijd voor een ontbijtje, iedereen smeerde zijn eigen ontbijt. Langzaam aan gingen we na elkaar ons eigen aankleden en douche. Niemand had zo’n zin om heel snel te doen deze ochtend. Toen iedereen goed en wel klaar was, was het al 12 uur geweest.

De meiden en Jasper hadden besloten om naar het kasteel te gaan. Ik had hier zelf geen behoefte aan. Ik ben niet zo’n cultuur snuiver en bovendien voelde ik mezelf ook niet lekker vandaag. Dus ja dat was een goede reden om thuis te blijven en even wat te gaan doen aan mijn examens. Rond 1 uur zijn hun toen vertrokken naar het kasteel, ze maakte er ook gelijk gebruik van om in de haven rond te kijken, want het kasteel ligt bij de haven.

Toen ik het rijk dus voor mij alleen had, ben ik maar begonnen met een beginnetje te maken aan mijn examens, muziekje op en gassen maar. Dit heb ik uiteindelijk volgehouden tot 3 uur in de middag. Toen voelde ik me al wat beter en besloot ik toch maar om mezelf aan te gaan kleden. Eerst nog even de douche in en haren wassen en daarna nog even een lekkere lunch voor mezelf maken. Nadat dat allemaal was gebeurt had ik geen zin om weer terug te kruipen achter mijn laptop, het was zo’n lekker weer, echt warm gewoon, dat ik toen besloot om maar de berg af te lopen richting het centrum.

In het centrum aan te zijn gekomen ben ik het eerste grote warenhuis ingelopen wat ik tegenkwam. 3 verdiepingen hoog, en veel leuke maar ook dure dingen om te zien. Hier heb ik heerlijk een half uur rond gedwarreld en rondgekeken wat ze allemaal hadden. Toen ik hier klaar was en met lege handen naar buiten ging, ben ik de markt over gestoken en het andere winkelcentrum ingedoken. Ook hier zaten weer vele verschillende winkeltjes, van de H&M tot de body shop en zelfs de flying tyger. Nou ik voel me wel thuis hier met al die bekende winkeltjes.
Ook in dit winkelcentrum hadden ze weer een groot warenhuis zitten, hier heette het de Stockman. 4 verdiepingen hoog en ontzettend veel om te zien, van kleding tot huishoudelijk apparatuur echt van alles was er te vinden. Maar ook hier kwam ik netjes met lege handen naar buiten. Daarna ben ik nog even de H&M binnen gelopen, waar ik 2 hele leuke shirtjes tegen kwam, maar toen ik ze aan het passen was stonden ze helemaal niet mooi, terwijl ze wel heel leuk waren. Maar ja toch maar netjes terug gehangen, scheelt mij ook weer centjes hihi.

Na mijn shop avontuurtje ben ik maar langzamerhand terug gaan lopen naar huis. En als ik dan terug loop en dan zo hier en daar om me heen kijk, zie je vaak niks anders als zwervers die heel dik zijn, kei veel make-up op hebben en dan overal uit de prullenbakken blikjes en flesjes verzamelen, want blijkbaar kun je die hier ook inleveren en krijg je daar dus gewoon geld voor terug. Maarja een maal terug thuis aangekomen was ik toch best wel brak van dat uurtje in het centrum rond lopen, en ben ik dus even in bed gaan liggen, dit duurde alleen niet lang, want 10 minuten later kwam iedereen thuis.

’s Avonds zijn we met alle meiden naar een grote supermarkt gegaan waar ze letterlijk echt alles verkopen, eten, kleding, boeken, schoenen, fietsen, sportspullen/kleding noem maar op. Niet zo raar dan ook dat we daar 2 uur hebben rondgelopen, want we wouden elk gangpad gehad hebben haha. Nadat we daar van terug waren hebben we nog even gezellig bij elkaar gezeten en zijn we daarna heerlijk gaan slapen.

Morgen nog een heerlijk dagje vrij, wat we dan gaan doen weten we nog niet.

Good night!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2017

Dag 22: Turku

17 Mei 2017

Dag 21: Turku

16 Mei 2017

Dag 20: Turku

13 Mei 2017

Dag 19: Turku

13 Mei 2017

Dag 18: Turku
Ilse

Actief sinds 22 April 2017
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 5138

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: